czwartek, 23 stycznia 2014

Pijemy

Zimno, prawda, mrozi łapy
Ogrzejmy się więc Bracia Polacy
Jeden na odwagę
Drugi dla rumieńca
Trzeci dla zziębniętego serca

"Co tam słychać?"
"Ach, nic nowego..."
Wypijmy za to kolejnego
By się działo dookoła
By ulżyło w naszych głowach

"Już pozbyłam się problemu"
"Moja droga, dobrze jemu
Po kieliszku wychylimy
O strapieniach zapomnimy
Bo cóż po nich... na co komu?"

Nie raz minie ich butelka czysta
Nim zatoczy się do domu
Sprawdzą jeszcze dno szklanicy
By powody znaleźć chcicy
By znów, w imię czegoś, wznieść kielichy:

"Za to, że mam gacie w kropy!"
"Za to, że mi za nic płacą!"
"Za me dzieci co na studia poszły."
"Za to byś im czesne na czas płacił!"

"Za mój lewy mały palec!
Co nim grzebię sobie w d....!"
"Za to, że ja siedzę tutaj,
i ty siedzisz także tutaj!"

"Za to by pierwszego była kasa."
"Za to by w bice weszła masa."
"Za X-factory i vojsy polskie."
"Za moje syry i zapachy swojskie."

"Tak dla zdrowia!"
"Dla mądrości mrowia!"
"By się było obrzydliwie pięknym!"
"By się żyło lekko, niepamiętnie!"

"By zapomnieć o rodzinie!"
"Zdrowie wujku, Twoje piję!"
"By zapomnieć o godzinie!"
"Vale wole! Jeszcze walę!"

"Bo chcę z mostu skakać!"
"Bo mnie fiut zostawił!"
"Bo mnie wszyscy nienawidzą!"
"Bo ja kocham tylko miłość!"

"Żeby śpiewać całą piersią!"
"Żeby serca grały prędko!"
"Pośpiewajmy teraz, dumni tacy
ROTĘ, ROTĘ - MY RODACY!"

Gorąc, gorąc, bardzo ciepło
Pali gardło, kręci zdeczko
Ale na to jest lekarstwo, jest metoda
Pijmy zatem, by nam uszło w nogach
By ostudzić płomień w polskich
                                                     wypalonych głowach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz